X


Usein kysytyt kysymykset

Tästä osiosta löydät vastaukset useisiin kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta alta, laita kysymyksesi meille Palaute -lomakkeen kautta!

 

Missä tilaukseni viipyy? Olen saanut tilausvahvistusviestin ja maksanut tuotteet.

Tehdyt tilaukset otetaan käsittelyyn seuraavana arkipäivänä ja lähetämme tilaukset normaalisti 2-7 arkipäivän kuluessa siitä kun maksusuoritus on kirjautunut järjestelmäämme. Tilaus- ja toimitusvahvistus lähetetään tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Poikkeuksena tuotteet, joissa on ilmoitettu pidempi toimitusaika.

Mikäli tilausvahvistuksen jälkeen seitsemään arkipäivään mennessä tilaaja ei ole saanut vahvistusta tuotteen lähettämisestä, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen verkkokauppa@kultajousi.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme puh. 020 7000 788 (puhelun hinta mpm). Puhelinasiakaspalvelumme on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8-16.

Mikäli jonkun tuotteen toimituksessa on puutteita, ilmoitamme siitä mahdollisimman nopeasti.

Onnistuuko verkkokaupan tilauksen noutaminen myymälästä?

Tilauksen noutaminen onnistuu kaikista Suomen kaupungeista, joissa on Kultajousi -myymälä. Saat toimitusvahvistusviestin, kun tilaus on lähtenyt kohti myymälää sekä saapumisilmoituksen sähköpostiin ja tekstiviestitse. Verkkokaupasta ostetut tuotteet palautetaan ja vaihdetaan ainoastaan verkkokaupan kautta, ei Kultajousi -myymälöiden kautta.

Verkkokaupassamme on 30 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus tuotteen vastaanottamisesta. Vaihto- ja palautusoikeus koskee käyttämättömiä ja alkuperäisessä pakkauksessa olevia tuotteita.
 

Olen tehnyt tilauksen verkkokaupasta ja valinnut toimitustavaksi myymälänoudon. Voinko noutaa tilaukseni heti tilaamisen jälkeen valitsemastani noutomyymälästä?

Myymälänoutotilaukset toimitetaan verkkokaupasta myymälään toimitusajan puitteissa. Tilaukset otetaan käsittelyyn seuraavana arkipäivänä ja lähetämme tilaukset normaalisti 2-7 arkipäivän kuluessa siitä kun maksusuoritus on kirjautunut järjestelmäämme. Kun tilaus saapuu myymälään, saat saapumisilmoituksen sekä tekstiviestitse että sähköpostitse. Tilausta säilytetään myymälässä 14 päivää.
 

Olen nähnyt tuotteen verkkokaupassanne. Onko sitä saatavilla jossain myymälässänne?

Valikoima saattaa vaihdella myymälöittäin. Tarjous- ja kampanjatuotteita on rajoitettu erä. Myös hinnat saattaa vaihdella myymälöiden ja verkkokaupan välillä. 
 

En ole tyytyväinen tuotteeseen, jonka tilasin verkkokaupastanne ja haluaisin palauttaa sen. Miten toimin? Voinko palauttaa tuotteen lähimpään Kultajousen myymälään?

Verkkokaupasta ostetut tuotteet palautetaan ja vaihdetaan ainoastaan verkkokaupan kautta, ei Kultajousi -myymälöiden kautta.  

Paketin mukana olevaan palautuskaavakkeeseen täytetään kaikki pyydetyt tiedot ja se lähetetään palautettavien tuotteiden kanssa takaisin Kultajousen verkkokauppaan osoitteeseen:

                      Kultajousi Oy

                      PL 26

                      01531 Vantaa

Tuotteet tulee pakata huolellisesti takaisin alkuperäiseen pakkaukseensa. Lähetys palautetaan aina asiakaspalautuksena Postin toimipisteeseen, jolloin asiakas saa itselleen palautuksesta kuitin. Käytettävä lähetysmuoto palautuksissa on Economy-paketti ja lähetyksen päällä tulee selkeästi lukea: Asiakaspalautus. Kiinnitä lähetyksen päälle saamasi Asiakaspalautus-osoitekortti ja kirjoita lähetyksen päälle Kultajousen palautustunnus 611145.

Asiakaspalautuksista toivomme yhteydenottoa asiakaspalveluun verkkokauppa@kultajousi.fi / puh.  020 7000 788 ennen palautuksen lähettämistä.

Outlet-tuotteet:

Outlet-tuotteemme tarjoavat loistavia tarjouksia mallistosta poistuvista tai erän viimeisimmistä kappaleista. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteiden saatavuus on pääsääntöisesti rajallinen. Haluaisimme muistuttaa muutamasta tärkeästä asiasta, jotka kannattaa huomioida outlet-tuotteita ostaessasi:

Pidempi käsittelyaika: Näiden tuotteiden rajoitetun saatavuuden ja käsittelyn vuoksi käsittelyaika voi olla hieman normaalia pidempi. Teemme aina parhaamme toimittaaksemme tuotteet mahdollisimman nopeasti ja arvostamme kärsivällisyyttäsi!

Pienet kosmeettiset jäljet: Outlet-tuotteet ovat täysin käyttämättömiä, mutta niissä voi olla hyvin pieniä säilytyksestä tai käsittelystä johtuvia jälkiä tai epätäydellisyyksiä. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta tuotteen toimintaan tai laatuun. Kaikilla verkkokaupasta ostetuilla Outlet-tuotteilla on normaali palautusoikeus ja tuotetakuu.

 

Minulla on voimassa oleva Kultajousen lahjakortti. Voinko maksaa sillä ostokseni verkkokaupassa?

Valitettavasti lahjakortti ei käy maksutapana verkkokaupassa. Lisäksi Arvo-asiakkaiden bonussetelit eivät tällä hetkellä käy maksuvälineenä verkkokaupassamme.
 

Olenko oikeutettu mahdollisiin jäsen- tai opiskelija-alennuksiin verkkokaupassa?

Valitettavasti alennuksen saa vain myymälästä. Alennus koskee normaalihintaisia tuotteita muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.
 

Haluaisin ostaa kummilusikan. Saanko sen valmiiksi kaiverrettuna verkkokaupan kautta?

Kaiverrukset onnistuvat kaikkien myymälöiden kautta. Valitettavasti emme pysty tekemään kaiverruksia verkkokauppatilauksiin.
Kaiverruksen hintaan vaikuttaa mm. kaiverrustapa, ja kaiverrettavan tekstin pituus sekä materiaali. Hinta- ja aika-arviota voi
tiedustella lähimmästä Kultajousi-myymälästä.
 

Ostin verkkokaupasta kellon ja sen ranneke on liian pitkä. Miten toimin?

Valitettavasti rannekkeen lyhennys ei onnistu verkkokaupan kautta. Kellon voi toimittaa lähimpään Kultajousi-myymälään ja tiedustella näin rannekkeen lyhennysmahdollisuutta. Muut kellon huollot, pariston vaihdot ja korjaukset hoituvat myymälöidemme kautta. Myymälöissämme on mahdollista vaihtaa paristo kelloon, joissa on vesitiiviys 30M / 3 ATM tai alle. Yli 50M / 5 ATM vesitiiviysmerkinnällä olevat kellot lähetetään kellosepälle. Kultajousesta ostetun kellon rannekkeen lyhentäminen on ensimmäisellä kerralla maksutonta kellon takuukorttia vastaan. Muutoin kellon rannekkeen lyhennys alkaen 10€.


Lisätietoja korujen ja kellon huollosta

Sormuksen koon muutokset hoituvat myymälöidemme kautta. Koon muutokseen vaikuttaa materiaalit, kuvioinnit ja mahdolliset kivet. Rikki menneet korut, kuten esimerkiksi poikki menneet ketjut, ketjut rikkinäisillä lukoilla, voi viedä lähimpään Kultajousi-myymälään tarkastettavaksi. Hinta- ja aika-arvion saa myymälästä ja työt tekee kultaseppä.

Ostaessasi rannekellon myymälästä tai verkkokaupasta, saat ostoksesi yhteydessä takuutodistuksen, johon merkitään tuotteen merkki, mallinumero, suositushinta, ostopäivä ja takuun voimassaoloaika. Kaikissa kelloissamme on kahden (2) vuoden takuu koneistolle ja vuoden (1) takuu paristolle. Rannekellojen takuu kattaa ainoastaan kellon koneiston viat ja mahdolliset valmistusviat sekä paristonvaihdon, mikäli se loppuu takuun aikana. Takuukorjauksen suorittamisen ehtona on, että kellonomistaja esittää voimassaolevan takuutodistuksen ostopäiväyksellä varustettuna. Lisätietoja huollosta saat lähimmästä Kultajousi-myymälästä.

Korvien rei'ityksestä Kultajousi-myymälöissä

Korvien rei'itys onnistuu kaikissa Kultajousi-myymälöissä ilman ajanvarausta. Rei'itys tapahtuu korvien rei'ityskoneella.
Rei'ityksen hinta on 30 € ja hintaan sisältyy 2 x ensiasennuskorvakorut, asennus sekä hoito-ohjeet. Suositusikäraja on 7 vuotta.

 

Huijausviestit Kultajousen nimissä - Minua on lähestytty verkossa Kultajousen nimissä, mistä tiedän, että tili on aito? 

Erilaisia huijausviestejä on nykyisin paljon liikkeellä ja ne voivat vaikuttaa erehdyttävästi aidoilta viesteiltä. Myös Kultajousen nimissä on tehty valetilejä sosiaalisessa mediassa, sekä lähetetty erilaisia huijausviestejä ja -kommentteja. Tavallisimmat Kultajousen nimissä lähetetyt huijausviestit ja -kommentit liittyvät arvontaan tai siitä voitettuun palkintoon. Usein viesteissä on myös linkki, joka kehotetaan avaamaan. 

Kultajousi ei koskaan julkista arvonnan voittajia julkaisujen kommenttikentässä, vaan olemme aina voittajaan henkilökohtaisesti yhteydessä. Emme myöskään koskaan lähetä kaveri- tai seuraajapyyntöjä. 

Varmistathan aina myös Kultajousen nimissä saadusta viestistä, että ne on lähetetty Kultajousen oikean käyttäjätunnuksen kautta. Kultajousi löytyy Facebookista nimellä Kultajousi ja Instagramissa @kultajousi_oy 

Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme palaute.kauppa@kultajousi.fi

 

Kestääkö pinnoite metalliseoskoruissa?

Pinnoitteet kuluvat ajan myötä ja niiden kestävyys riippuu muun muassa käytetystä pinnoitemateriaalista, sen paksuudesta ja käyttöolosuhteista. Esimerkiksi kultaus tai rodinointi voi kulua ajan myötä, erityisesti jos korua käytetään usein tai se altistuu kemikaaleille, kosteudelle ja hankaukselle. Myös ihon pH-arvo voi vaikuttaa korujen pinnoitteiden kestävyyteen. Jos ihon pH on normaalia happamampi tai emäksisempi, se voi nopeuttaa pinnoitteen kulumista tai värimuutoksia. Huolellinen käyttö ja säilytys voivat pidentää pinnoitteen kestoa.